BLOG: de positieve gevolgen van de pandemie, strijdersmodus en Experience Recruitment.
Vanaf heden zal er iedere maand een nieuwe blog verschijnen waarin we praten over de laatste ontwikkelingen in de branche, nieuwe projecten of andere relevante onderwerpen die onze aandacht trekken. Vandaag aan het woord: onze eigen Mitch Gielen, founder en creative director van Experience Republic én sinds kort ook Experience Recruitment.
Stel je eerst even voor. Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Mitch Gielen, 35 jaar, vader van twee kinderen en samen met mijn gezin woon ik in Eindhoven. In 2015 richtte ik Experience Republic op en werden we groot in het bouwen van gepersonaliseerde escaperooms. Inmiddels is Experience Republic uitgegroeid tot een organisatie die eigentijdse concepten ontwerpt en verwezenlijkt. Recent is hier Experience Recruitment aan toegevoegd.
Waarvoor kloppen klanten bij Experience Republic aan?
Als je impact wil maken met innovatie en creativiteit. Als je een werkgeversmerk of arbeidsmarktcommunicatie aan de man wilt brengen, dan ben je bij ons aan het juiste adres.
“Experience Republic combineert ideation met realisation. Dit betekent dat we ideeën ook daadwerkelijk van a tot z kunnen uitvoeren.”
Waarin verschilt Experience Republic ten opzichte van de markt?.
Wij creëren waardevolle concepten zodat organisaties betekenisvol kunnen worden in een veranderende wereld. Dit doen we door altijd met een vernieuwend perspectief naar vraagstukken te kijken. Experience Republic combineert ideation met realisation. Dit betekent dat we ideeën ook daadwerkelijk van a tot z kunnen uitvoeren, waardoor verandering sneller plaats kan vinden binnen een organisatie of bij diens klanten.
Wat was de grootste uitdaging tijdens de coronacrisis?
We gingen met ons team van zes, van 200 events naar nul, letterlijk. Natuurlijk doet dat pijn, maar het was vooral het gevoel dat mij in eerste instantie bekroop. Het gevoel dat mensen niet meer op ons zaten te wachten. Dit gevoel heeft gelukkig maar 36 uur geduurd, want iedere ondernemer weet dat eigenlijk niemand op jou zit te wachten en dat je moet vechten voor je plek. Dus gelukkig werd de strijdmodus al gauw weer geactiveerd.
“Een van de positieve ontwikkelingen die dankzij de pandemie heeft plaatsgevonden is dat we van projectorganisatie naar productorganisatie zijn ontwikkeld.”
Hebben er ook positieve ontwikkelingen plaatsgevonden n.a.v de pandemie? Zo ja, welke?
Zeker, op organische wijze heeft er een beweging plaatsgevonden van projectorganisatie naar productorganisatie. Met Experience Recruitment hebben wij een tool weten te ontwikkelen die van grote toegevoegde waarde is voor bedrijven die op zoek zijn naar geschikte kandidaten. We creëren complete 360-graden omgevingen, inclusief achterliggende data modellen, waarin de kandidaat zichzelf bijvoorbeeld ziet in zijn toekomstige werkomgeving. Met behulp van slimme software en input vanuit een organisatie wordt de data geanalyseerd en vindt er een volledig geautomatiseerde pre-selectie plaats. Met als uiteindelijke doel: het vinden van geschikte kandidaten en het aantal bad hires terugbrengen naar 0.
Hoe kijk je naar de toekomst?
Heel positief. Mede dankzij covid is digitalisering in een stroomversnelling geraakt. Met behulp van onze eigen software-ontwikkelaar, UX-designer en data-engineer maken we producten die toekomstbestendig zijn. Het belang van werven en behouden van talenten binnen je organisatie is essentieel, learning en development speelt hierin een cruciale rol.
← Read more blog posts